Ambientni jogurt – trendovski mlečni izdelek, ki se izogiba hladni verigi skladiščenja

Ambientni jogurt je posebna vrsta jogurta, ki se lahko shranjuje pri sobni temperaturi. Gre za fermentiran mlečni izdelek (običajno umešan ali tekoči), ki je bil po fermentaciji še toplotno obdelan. To pomeni, da je jogurt brez živih bakterij, kar omogoča njegovo shranjevanje pri sobni temperaturi. Tako ambientni jogurt predstavlja zdravo in priročno alternativo hladnemu jogurtu.

V zadnjem času je ambientni jogurt postal pravi trend na Kitajskem in doživlja velik porast priljubljenosti po vsem svetu. Prvič je bil predstavljen leta 2007, od takrat pa se na trgu pojavlja vse več različnih okusov in blagovnih znamk, kar povečuje njegovo raznolikost.

Izpolnjevanje potreb in želja potrošnikov

Edinstvena kombinacija koristi, ki jih ponuja ambientni jogurt, zadovoljuje spreminjajoče se potrebe in želje potrošnikov. Zagotavlja koristi fermentiranih mlečnih izdelkov in ustreza povpraševanju potrošnikov po zdravih prehrambnih možnostih. Njegova priročna oblika pa omogoča uživanje jogurta tudi med hitrim tempom življenja, saj ga je mogoče uživati kadarkoli in kjerkoli, brez potrebe po hlajenju.

Kljub temu, da ne vsebuje živih bakterij, ambientni jogurt ponuja kompleksen okus in zagotavlja varnost ter raznolikost okusov. Prav tako je bogat z vitamini in minerali ter vsebuje enako količino mlečnih beljakovin kot klasični jogurt (med 1 % in 4 %).

»Po vsem svetu potrošniki iščejo zdrave možnosti prigrizkov, ki so primerni za uživanje med hitrim tempom življenja, kar ambientni jogurt uvršča med obetavno novo kategorijo na trgu, saj ponuja zdravo in hkrati priročno možnost,« pravi Monika Milej, vodja marketinga za Srednjo in Vzhodno Evropo pri podjetju Chr. Hansen.

Vznemirljiva nova kategorija z velikim potencialom

Ker je ambientni jogurt stabilen pri sobni temperaturi in ima naraven dolg rok uporabnosti (običajno med 4 in 12 meseci), ga je mogoče varno prevažati in uživati, ne da bi ogrozili njegovo stabilnost zaradi nestabilnih razmer ali nepričakovanih motenj hladne verige. Na ta način se mlečnim proizvajalcem omogoča razširitev tržnega dosega in zmanjšanje stroškov prevoza ter hladilnega prostora na policah.

»Ta kategorija ima velik neizkoriščen potencial, še posebej v regijah, kjer se stranke srečujejo z izzivi hladne verige,« pravi Thomas Skaaning, podpredsednik za komercialni razvoj. »Ambientni jogurt zmanjšuje distribucijske stroške in kompleksnost s tem, da odpravlja potrebo po hladni verigi. S tem olajšuje izvoz in distribucijo izdelkov ter razširja tržni potencial naših strank. Za proizvajalce mlečnih izdelkov, ki se soočajo s težavami pri povečanju svojega tržnega deleža hladnega jogurta, ambientni jogurt ponuja dinamično in dostopno novo pot za rast.«

Regulativni vidik

Z regulativnega vidika mnoge države opredeljujejo jogurt kot izdelek, ki vsebuje žive jogurtove bakterije. Ker pa toplotna obdelava jogurta ubije te bakterije, v teh državah izdelek ni zakonsko dovoljeno imenovati “jogurt”. Proizvajalci mlečnih izdelkov lahko uporabljajo alternativne oznake, kot so:

  • Izdelek na osnovi jogurta
  • Jogurt, toplotno obdelan po fermentaciji
  • Napitek na osnovi jogurta
  • Fermentirani mlečni desert

Chr. Hansen Blog: https://www.improvingfood.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *